Τρίτη, 11 Μαΐου 2010

Η τηλεοπτική βιομηχανία αναζητεί νέους δρόμους


Με γοργούς ρυθμούς για εξωραϊσμό όσον αφορά την παροχή τηλεοπτικών υπηρεσιών, κινείται η τηλεοπτική βιομηχανία διεθνώς, εντάσσοντας το 3D στο πλάνο της, σε μια προσπάθεια να αντεπεξέλθει στον ολοένα και υψηλότερο ανταγωνισμό που δημιουργείται για τους παραδοσιακούς παρόχους περιεχομένου, από το διαδίκτυο και σύντομα από τις εταιρείες τηλεπικοινωνιών.
Την ίδια ώρα στη χώρα μας οι εξελίξεις στο εσωτερικό οικονομικό περιβάλλον στέλνουν υποχρεωτικά, τη μεν επίγεια ψηφιακή τηλεόραση στο 2015, τις δε λοιπές τεχνολογικές εξελίξεις στις καλένδες, τουλάχιστον για μια 3ετία.
Απάντηση στο διαδίκτυο
Η τρισδιάστατη τηλεόραση -μετά το HDTV- αποτελεί το νέο μεγάλο στοίχημα της τηλεοπτικής βιομηχανίας, το οποίο προωθείται άμεσα σε διεθνή κλίμακα. Πάροχοι και διανομείς περιεχομένου (επίγειου ή ψηφιακού), κατασκευαστές τηλεοπτικών συσκευών και βέβαια παραγωγοί περιεχόμενου βλέπουν στην καινούργια τεχνολογία του 3DTV τη νέα μεγάλη ευκαιρία για ουσιαστική αύξηση πωλήσεων, σε βάθος χρόνος μάλιστα 5ετίας, υποστηρίζοντας θερμά την εξέλιξή της.
Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις των στελεχών τηλεοπτικών οργανισμών, με την υιοθέτηση της τεχνολογίας αυτής, η τηλεοπτική βιομηχανία και κυρίως οι broadcasters, θα καταφέρουν να ανακόψουν την επέλαση του διαδικτύου, έχοντας στα χέρια τους ένα ουσιαστικό πλεονέκτημα. Μέχρι τώρα η καλύτερη εικόνα της παραδοσιακής τηλεόρασης, κρατούσε το κοινό κολλημένο με τους τηλεοπτικούς δέκτες. Η βελτίωση της ποιότητας του περιεχομένου στο διαδίκτυο, τόσο από πλευράς ανάλυσης εικόνας όσο και από πλευράς θεματολογίας, τείνει να ανατρέψει τις ισορροπίες στις μεγάλες διαφημιστικά αγορές, προσθέτοντας ολοένα και περισσότερους νέους ηλικιακά τηλεθεατές προς τη μεριά του ίντερνετ.
Διείσδυση 3DTV
Σύμφωνα με στοιχεία που έδωσε στη δημοσιότητα πριν από λίγες ημέρες η εταιρεία Informa Telecoms & Media, μέσα στα επόμενα 5 χρόνια περισσότερα από 20 εκατομμύρια νοικοκυριά θα έχουν τη δυνατότητα να παρακολουθήσουν 3DTV. Το μεγαλύτερο μέρος των τηλεθεατών της 3DTV και συγκεκριμένα 45%, εκτιμάται ότι θα βρίσκεται στις ΗΠΑ (9,2 εκατομμύρια νοικοκυριά), το 33% (περίπου 6,8 εκατομμύρια νοικοκυριά) στην Ευρώπη και το 22% (4,6 εκατομμύρια νοικοκυριά) στην περιοχή της Ασίας και του Ειρηνικού.
Η παροχή περιεχομένου θα παίξει καθοριστικό ρόλο στην εξέλιξη της τεχνολογίας. Ήδη από φέτος, η FIFA σε συνεργασία με την εταιρεία Sony ανακοίνωσε ότι αρχίζοντας από το Παγκόσμιο Κύπελλο Ποδοσφαίρου της Νοτίου Αφρικής, θα μεταδοθούν 25 αγώνες σε 3D.
Επισημαίνεται βέβαια ότι το κόστος της παραγωγής τρισδιάστατου τηλεοπτικού προγράμματος είναι εξίσου ακριβό με εκείνο της παραγωγής τρισδιάστατων ταινιών για τον κινηματογράφο, δηλαδή αρκετά υψηλό.
Στην Ελλάδα
Στη χώρα μας η ιδιωτική τηλεοπτική αγορά δείχνει να εισέρχεται στη χειρότερη περίοδο της 20ετούς ιστορίας της, έχοντας παράλληλα απέναντί της και την πρόκληση της έναρξης των ψηφιακών υπηρεσιών.
Μάλιστα στην τρέχουσα περίοδο, δεν είναι λίγοι εκείνοι που επισημαίνουν ότι αυτό που απέτυχε με τόσο παταγώδη τρόπο να κάνει η πολιτεία τα τελευταία 20 χρόνια, τη ρύθμιση και τον εξορθολογισμό του τηλεοπτικού πεδίου, ενδέχεται να το κάνει τελικά η οικονομική κρίση.
Σε ό,τι αφορά τις επενδύσεις, πληροφορίες αναφέρουν ότι το μεγαλύτερο μέρος των υφιστάμενων πόρων -πέρα από τις άμεσες ανάγκες που αφορούν στο αναλογικό πρόγραμμα- θα στραφεί προς το επίγειο ψηφιακό εγχείρημα, βάζοντας σε δεύτερη μοίρα την εξέλιξη άλλων μορφών ψηφιακής παροχής τηλεοπτικού σήματος. Όπως γίνεται κατανοητό, η μείωση της πίτας δεν αφήνει περιθώριο ούτε καν για μικρά ανοίγματα.
ΣΤΕΛΙΟΣ ΙΩΑΝΝΟΥ -   ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Γράψτε ελεύθερα την άποψή σας!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...