Δευτέρα, 21 Ιουνίου 2010

Στα 646 εκατ. ευρώ ο ετήσιος τζίρος του Facebook

Στα 646 εκ. ευρώ ανήλθαν τα έσοδα του Facebook το 2009, σύμφωνα με πηγές που επικαλείται το πρακτορείο Reuters.

Η «εκρηκτική» αναπτυξιακή πορεία της μεγαλύτερης ιστοσελίδας κοινωνικής δικτύωσης στον κόσμο, ξεπέρασε τις προσδοκίες της αγοράς, ακόμη και του ίδιου του Facebook.

Η αύξηση του αριθμού των χρηστών του (σχεδόν μισό δισεκατομμύριο εγγεγραμμένα μέλη), αλλά και των επιχειρήσεων που διαφημίζονται στην ιστοσελίδα, πολλαπλασίασε τα κέρδη της εταιρείας, επιβεβαιώνοντας όσους χαρακτηρίζουν την επιχείρηση του 27χρονου Μαρ Ζούκερμπεργκ «πραγματικό χρυσωρυχείο».

Οι επιδόσεις αυτές έχουν ήδη ανοίξει την «όρεξη» πολλών επενδυτών που ενδιαφέρονται να αγοράσουν μετοχές του Facebook. Ωστόσο, η εταιρεία επιμένει ότι η είσοδος στο χρηματιστήριο δεν αποτελεί προτεραιότητά της. Παράλληλα, εξακολουθεί να κρατά ως «επτασφράγιστο μυστικό» τα οικονομικά της στοιχεία.

Παρατηρώντας κάποιος τις ανακοινώσεις της επιχείρησης, διαπιστώνει ότι ο τζίρος του 2009 είναι σημαντικά υψηλότερος από αυτόν που είχε εκτιμήσει το ίδιο το Facebook στις αρχές του περασμένου έτους.

Τον περασμένο Ιούλιο, ο Μαρκ Άντρεσεν, μέλος του διοικητικού συμβουλίου της εταιρείας, δήλωνε στο Reuters ότι το Facebook η εταιρεία «βρίσκεται σε καλό δρόμο» ως προς το ποσοστό των εσόδων, οδεύοντας προς τα 500 εκατομμύρια δολάρια (403 εκατ. ευρώ). Σήμερα τα έσοδα είναι αισθητά μεγαλύτερα, προσεγγίζοντας τα 800 εκατομμύρια δολάρια (646 εκατ. ευρώ).

Πώς έπεσε τόσο έξω η εταιρεία; «Υποβαθμίζουν τις επιδόσεις τους», υποστηρίζει η πηγή του Reuters και υπενθυμίζει τον μεγάλο ρυθμό αύξησης του τζίρου της επιχείρησης, σημειώνοντας ότι τα έσοδα του 2009 ήταν υπερδιπλάσια από αυτά του 2008. Σε ερώτηση του πρακτορείου, το Facebook αρνήθηκε προβεί σε οποιοδήποτε σχόλιο.

Από την ίδρυσή του, τον Φεβρουάριο του 2004, το Facebook αποτελεί έναν από τους πιο δημοφιλείς προορισμούς στο Διαδίκτυο. Από την πρώτη στιγμή, μάλιστα, συναγωνίστηκε επάξια καθιερωμένους ιντερνετικούς «παίκτες», όπως η Google και η Yahoo, τόσο ως προς το χρόνο που ξοδεύουν οι χρήστες σε αυτό, όσο και ως προς τα διαφημιστικά έσοδα.

Τον τελευταίο καιρό προσπαθεί (όχι ιδιαίτερα επιτυχώς) να βρει τη «χρυσή τομή» μεταξύ της προστασίας της ιδιωτικότητας των χρηστών και της ανάπτυξης των μορφών κοινωνικής δικτύωσης.

Τον περασμένο μήνα, και έπειτα από έντονες αντιδράσεις χρηστών και οργανώσεων, το Facebook ανακοίνωσε ότι διαθέτει νέα εργαλεία που δίνουν στους χρήστες μεγαλύτερη δύναμη να ελέγξουν το περιεχόμενο που δημοσιεύουν και να ορίσουν επακριβώς ποιοι θα έχουν πρόσβαση στις προσωπικές τους πληροφορίες.

Παρά την κριτική που διαρκώς δέχεται, το Facebook εξακολουθεί να διευρύνει τον αριθμό των μελών του, αποτελώντας ίσως τη μεγαλύτερη διεθνή βάση δεδομένων που έχει δημιουργηθεί ποτέ στο Διαδίκτυο.

Η εταιρεία ανακοίνωσε τον Ιανουάριο του 2009 ότι αριθμεί 150 εκατομμύρια μέλη. Τον Δεκέμβριο του 2009 ο αριθμός αυτός είχε αυξηθεί στα 350 εκατομμύρια και σήμερα εκτιμάται ότι οι χρήστες της προσεγγίζουν τα 500 εκατομμύρια.

Παράλληλα, το Facebook «είδε» τα έσοδα του να αυξάνονται περισσότερο, κάτι που αποδίδεται και στο σύστημα της στοχευμένης διαφήμισης που εισήγαγε στην ιστοσελίδα του. «Μπορούμε να παρέχουμε πολύ καλή διαφήμιση, η οποία σχετίζεται με τους χρήστες, διότι εκείνοι μας λένε ακριβώς τι τους ενδιαφέρει. Μας λένε, επίσης, ποιους άλλους ανθρώπους ξέρουν. Κι αυτοί, με τη σειρά τους, μας λένε τι ενδιαφέρει κι εκείνους», δήλωσε πριν από λίγες ημέρες το «αφεντικό» του Facebook, Μαρκ Ζούκερμπεργκ.

Μόνο που, σύμφωνα με τον αντίλογο που αναπτύσσεται, οι χρήστες «λένε» αυτές τις πληροφορίες για να τις μάθουν οι φίλοι τους και όχι για να τις εκμεταλλευτούν τρίτοι και, μάλιστα, για εμπορικούς σκοπούς.

Πάντως, ο αριθμός των διαφημιζόμενων επιχειρήσεων στο Facebook έχει αυξηθεί κατά ένα τέταρτο τον τελευταίο ενάμιση χρόνο, σύμφωνα με τον Ζούκερμπεργκ. Μεταξύ των πελατών του συγκαταλέγονται επιχειρηματικοί κολοσσοί, όπως η AT&T, η Ford και το Blackberry.
Enhanced by Zemanta

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Γράψτε ελεύθερα την άποψή σας!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...