Παρασκευή, 6 Αυγούστου 2010

Προτιμούν το... ράφι!



Απρόθυμοι να παραγγείλουν αγαθά ή υπηρεσίες από το Ιντερνετ
Απρόθυμοι για αγορές μέσω Διαδικτύου εξακολουθούν να παραμένουν οι καταναλωτές. Παρά την αλλαγή του «ψηφιακού τοπίου» και το γεγονός ότι, χρόνο με τον χρόνο, οι Ελληνες -και ειδικά οι νεότεροι σε ηλικία- εμφανίζονται απόλυτα εξοικειωμένοι με τους ηλεκτρονικούς υπολογιστές και το Ιντερνετ, εξακολουθούν να εμφανίζονται διστακτικοί στις διαδικτυακές δραστηριότητες οι οποίες εμπεριέχουν οικονομικές συναλλαγές.Στο συμπέρασμα αυτό καταλήγει η ανάλυση πρόσφατων στοιχείων του Ευρωβαρομέτρου από το Παρατηρητήριο για την Κοινωνία της Πληροφορίας, βάσει της οποίας καταδεικνύεται ότι μόνο:Προτιμούν το... ράφι.Στο συμπέρασμα αυτό καταλήγει η ανάλυση πρόσφατων στοιχείων του Ευρωβαρομέτρου από το Παρατηρητήριο για την Κοινωνία της Πληροφορίας, βάσει της οποίας καταδεικνύεται ότι μόνο:
Προτιμούν το... ράφι
Ενας στους δέκα Ελληνες έχει χρησιμοποιήσει το Διαδίκτυο για να παραγγείλει ή να αγοράσει αγαθά ή υπηρεσίες, ενώ ένα ελαφρώς μικρότερο ποσοστό (8%) προχώρησε σε ανάλογη ενέργεια κατά το τελευταίο τρίμηνο του 2009. Τα αντίστοιχα ποσοστά για τον μέσο Ευρωπαίο πολίτη κινούνται σε επίπεδα 3,5 φορές υψηλότερα.* Ενας στους είκοσι Ελληνες χρησιμοποιεί συστήματα ηλεκτρονικής τραπεζικής, με το αντίστοιχο χάσμα έναντι της Ευρωπαϊκής Ενωσης να εκτοξεύεται στις 27 ποσοστιαίες μονάδες το 2009 (5% έναντι 32%).Ενας στους εκατό Ελληνες έχει χρησιμοποιήσει το Διαδίκτυο για πώληση αγαθών ή υπηρεσιών, π.χ. μέσω ηλεκτρονικών πλειστηριασμών. Το αντίστοιχο ευρωπαϊκό ποσοστό αγγίζει το 10%.
Οσοι, πάντως, «τολμούν» να προβούν σε αγορές αγαθών ή υπηρεσιών με το... ποντίκι τους δείχνουν σαφή προτίμηση στις εγχώριες επιχειρήσεις. Ετσι, μόνο το 10% των Ελλήνων αγόρασαν την περασμένη χρονιά προϊόντα από άλλη ευρωπαϊκή χώρα.

Στην Ευρώπη

Αντίστοιχη τάση επικρατεί και στους καταναλωτές από άλλες χώρες της Ευρώπης, γεγονός το οποίο αποδίδεται στην εμπιστοσύνη στις εγχώριες εταιρείες, αν και η Ευρωπαϊκή Επιτροπή αναζητεί τρόπους για να τονώσει το διασυνοριακό ηλεκτρονικό εμπόριο.Οσο για το ύψος της δαπάνης των αγορών από απόσταση, πέρυσι οι περισσότεροι Ελληνες (40%) κατέβαλαν ποσά από 100 ως 500 ευρώ, το 30% ποσά ως 100 ευρώ και το υπόλοιπο 30% ποσά άνω των 500 ευρώ.

Λίγοι καταναλωτές αναζητούν το δίκιο τους

Σύμφωνα με τα ευρήματα του Ευρωβαρόμετρου, το 21% των Ελλήνων καταναλωτών αντιμετώπισε πρόβλημα με αγαθά ή υπηρεσίες που αγόρασε από απόσταση. Το 15% αυτών προχώρησε σε υποβολή σχετικού παραπόνου στην επιχείρηση, ωστόσο μόνο το 40% δήλωσε ικανοποιημένο από το αποτέλεσμα (αντικατάσταση ή επιδιόρθωση προϊόντος).Η χώρα μας, πάντως, παραμένει στην πρώτη θέση μεταξύ των 27 στο ποσοστό των καταναλωτών που δεν προβαίνουν σε περαιτέρω ενέργειες (72%), ακόμα κ αν το προϊόν που αγόρασαν αποδείχθηκε ελαττωματικό.Οι περισσότεροι, μάλιστα, δηλώνουν πως το θεωρούν άσκοπο, καθώς δεν πιστεύουν ότι εν τέλει θα αποζημιωθούν, γεγονός το οποίο, σύμφωνα με το Παρατηρητήριο, αποτελεί στοιχείο μιας λιγότερο ανεπτυγμένης καταναλωτικής συνείδησης. Αξιοσημείωτο είναι, επίσης, ότι το 36% των Ελλήνων που πήραν μέρος στην έρευνα του Ευρωβαρόμετρου απάντησαν ότι δεν διάβασαν ποτέ σε ιστοσελίδες που επισκέφθηκαν κατά τους τελευταίους 12 μήνες τους όρους χρήσης των προσωπικών τους δεδομένων από την επιχείρηση, γνωστούς και ως «δήλωση απορρήτου».Από αυτούς που διάβασαν δηλώσεις απορρήτου, το 64% τις κρίνει αρκετά έως πολύ κατανοητές και το 33% τις βρίσκει αρκετά έως πολύ δυσνόητες.

ethnos

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Γράψτε ελεύθερα την άποψή σας!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...