Κυριακή, 11 Αυγούστου 2013

Οι ψηφιακές πλατφόρμες παίζουν μπάλα στο 3play

Μόλις στο 15% η διείσδυση της συνδρομητικής τηλεόρασης στην Ελλάδα, έναντι 90% στην Ολλανδία, 50% σε Αγγλία και Γαλλία και 25% σε Ισπανία, Ιταλία


Του ΦΩΤΗ ΦΩΤΕΙΝΟΥ / enet.gr

Η ΠΙΟ μεγάλη ευκαιρία της συνδρομητικής τηλεόρασης έφτασε. Εξαιτίας του «φτωχού» περιεχομένου των ελεύθερων καναλιών, με τις συνεχείς επαναλήψεις ταινιών και σειρών, η συνδρομητική τηλεόραση αρχίζει να κερδίζει ολοένα και περισσότερο έδαφος.
 Φιλέτο οι μεταδόσεις της Super League
Φιλέτο οι μεταδόσεις της Super League
Ενδεικτικό είναι ότι η διείσδυση στα ελληνικά νοικοκυριά φτάνει μόλις στο 15%, έναντι 30% που είναι ο μέσος όρος στην Ευρώπη. Μάλιστα, σε χώρες όπως η Πορτογαλία, η Ρουμανία και η Βουλγαρία ξεπερνά το 70% και στην Αγγλία και τη Γαλλία το 50%.

Στην Ελλάδα δύο είναι οι κύριοι ανταγωνιστές: η Forthnet με τη Nova και ο ΟΤΕ με τον ΟΤΕ TV. Η Forthnet διαθέτει 373.621 συνδρομητές (α' τρίμηνο του 2013) και ο ΟΤΕ TV 175.000 (β' τρίμηνο του 2013). Υπηρεσίες συνδρομητικής τηλεόρασης παρέχουν και οι εταιρείες HOL και On Telecoms, ωστόσο το μερίδιο αγοράς που διαθέτουν είναι μονοψήφιο.

Η συνδρομητική τηλεόραση εμφανίστηκε στην Ελλάδα το 1994, από το Filmnet (νυν Nova), με πολύ μεγάλη καθυστέρηση, αφού στις ΗΠΑ η ανάλογη υπηρεσία πρωτοπαρουσιάστηκε στις αρχές της δεκαετίας του 1950, με τη μορφή της καλωδιακής τηλεόρασης.

Σήμερα, η δραστηριοποίηση της Nova και το λανσάρισμα του ΟΤΕ TV, πριν από 2 χρόνια, «άνοιξαν» περαιτέρω την αγορά (από 11% το 2011, στο 15% το 2013) με τους συνδρομητές των δύο πλατφορμών να ξεπερνούν τους 550.000.

Τα περιθώρια ανάπτυξης είναι πολύ μεγάλα, όσο ο ανταγωνισμός εντείνεται, το περιεχόμενο εμπλουτίζεται, οι ψηφιακές εφαρμογές και δυνατότητες επεκτείνονται και η τιμολογιακή πολιτική γίνεται ολοένα και πιο προσιτή στο μέσο καταναλωτή.

Τα αθλητικά

Nova και ΟΤΕ κονταροχτυπιούνται σε προσφορές, αλλά και σε τηλεοπτικό περιεχόμενο, με «μήλον της Εριδος» τις αθλητικές μεταδόσεις.

Η Nova (διευθύνων σύμβουλος της μητρικής εταιρείας Forthnet ο Πάνος Παπαδόπουλος) επικεντρώνεται πλέον στο ελληνικό αθλητικό περιεχόμενο, εξασφαλίζοντας τα δικαιώματα των εγχώριων πρωταθλημάτων ποδοσφαίρου, μπάσκετ και βόλεϊ, αλλά και τις μεταδόσεις των Champions και Europa League, αλλά και της Euroleague.

Οπως επισημαίνουν στελέχη της εταιρείας, «η Nova επέλεξε να επενδύει σε κορυφαία πρωταθλήματα που υπάρχει ελληνική συμμετοχή και ενδιαφέρον, όπως φάνηκε και από την ανανέωση των δικαιωμάτων του πρωταθλήματος της Super League».

Στον αντίποδα, ο ΟΤΕ TV (πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ομίλου ΟΤΕ ο Μιχάλης Τσαμάζ) έλαβε τα δικαιώματα των σπουδαιότερων ευρωπαϊκών πρωταθλημάτων ποδοσφαίρου (αγγλικό, ισπανικό, γερμανικό, ιταλικό), αλλά και το μπασκετικό ΝΒΑ των ΗΠΑ.

Εξαιτίας του εμπλουτισμένου περιεχομένου, αλλά και των συνεχών προσφορών, ο ΟΤΕ κατέγραψε σημαντική αύξηση πελατών. Στις 30 Ιουνίου, ο συνολικός αριθμός συνδρομητών ανήλθε σε 175.000, σημειώνοντας αύξηση 26.000 πελατών στο δεύτερο τρίμηνο του έτους και σχεδόν 99.000 σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο.

Οι προσφορές

Σε μια εποχή που τα ελληνικά νοικοκυριά μετρούν και ξαναμετρούν το κάθε ευρώ πριν αγοράσουν μια υπηρεσία, η τιμολογιακή πολιτική των παρόχων τηλεοπτικού περιεχομένου διαδραματίζει πρωτεύοντα ρόλο.

Στο επίπεδο αυτό, οι δύο εταιρείες λανσάρουν ελκυστικές προσφορές, ενώ ιδιαίτερη βαρύτητα δίνεται πλέον στα συνδυαστικά πακέτα, τα οποία περιλαμβάνουν υπηρεσίες τηλεφωνίας, Ιντερνετ και τηλεοπτικής ψυχαγωγίας, το λεγόμενο 3play.

Ανά πάροχο, τον περασμένο Απρίλιο, λανσαρίστηκε η νέα οικογένεια υπηρεσιών «Nova 3Play», με αποτέλεσμα η Forthnet να αποκτήσει νέους συνδρομητές και παράλληλα να δώσει επιπρόσθετο κίνητρο στους υφιστάμενους πελάτες.

Συγκεκριμένα, κατά το α' τρίμηνο του 2013 η συνδρομητική βάση αυξήθηκε κατά 3,9%, σε σχέση με αυτή του α' τριμήνου του 2012, ξεπερνώντας τα 373.000 νοικοκυριά. Αξιο προσοχής είναι ότι η Forthnet, στο α' τρίμηνο του έτους παρουσίασε πτώση των λειτουργικών κερδών, λόγω της αυξημένης απόκτησης νέων συνδρομητών και της μείωσης του μέσου εσόδου ανά συνδρομητή.

Από την άλλη πλευρά, ο ΟΤΕ λανσάρει πακέτα, κυρίως για τους υφιστάμενους πελάτες, σε μια προσπάθεια ένταξης της συνδρομητικής τηλεόρασης στις τηλεπικοινωνιακές υπηρεσίες που τους προσφέρει ο Οργανισμός.
Enhanced by Zemanta

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Γράψτε ελεύθερα την άποψή σας!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...