Παρασκευή 16 Απριλίου 2010

Η ψήφος περνά από το Facebook

Περισσότεροι από 20 εκατομμύρια Βρετανοί στήθηκαν χθες το βράδυ μπροστά στις τηλεοπτικές οθόνες για να παρακολουθήσουν το πρώτο ντιμπέιτ στην ιστορία της Βρετανίας. Αυτό δεν σημαίνει απαραίτητα ότι η τηλεόραση είναι η πρωταγωνίστρια της προεκλογικής εκστρατείας. Το Διαδίκτυο διεκδικεί ένα μερίδιο στη μάχη των κομμάτων, το οποίο δεν είναι καθόλου αμελητέο. 
Μπορεί οι βρετανοί ηγέτες να χρειάστηκαν πενήντα χρόνια για να μιμηθούν τους αμερικανούς συναδέλφους τους στο ντιμπέιτ, αλλά για τις δυνατότητες που προσφέρει το Ιντερνετ πείσθηκαν πολύ πιο γρήγορα. Εξάλλου, θα ήταν αδύνατο να περιφρονήσουν τον δρόμο προς τις νέες τεχνολογίες που άνοιξε με τόση επιτυχία ο Μπαράκ Ομπάμα στη δική του προεκλογική εκστρατεία πριν από δυο χρόνια στις ΗΠΑ. Κάπως έτσι, στη μάχη για την κατάκτηση της Ντάουνινγκ Στριτ 10 έχουν επιστρατευτεί από τα κομματικά επιτελεία το Τwitter, το Facebook, το ΥouΤube και αναρίθμητα πολιτικά μπλογκ. 

Οι αριθμοί μιλούν από μόνοι τους. Στις 29 Μαρτίου, το τηλεοπτικό δίκτυο Channel 4 διοργάνωσε μια συζήτηση με καλεσμένους τους υποψηφίους των τριών κομμάτων για τη θέση του υπουργού Οικονομικών στην κυβέρνηση που θα προκύψει από τις εκλογές της 6ης Μαΐου. Στις δύο ώρες που διήρκεσε η συζήτηση το Τwitter κατακλύστηκε από 20.000 

μηνύματα. Ενα ρεκόρ για τη Βρετανία το οποίο δεν αποκλείεται να έσπασε χθες το βράδυ, στο πρώτο από τα τρία ντιμπέιτ των πολιτικών αρχηγών. Επειτα, στη «βαβούρα του Διαδικτύου» πρόκειται να καταφύγουν οι εταιρείες δημοσκοπήσεων προκειμένου να πάρουν μια πρόγευση από τις αντιδράσεις της κοινής γνώμης για τις επιδόσεις του Γκόρντον Μπράουν, του Ντέιβιντ Κάμερον και του Νικ Κλεγκ. Οπως σημειώνει ηΜonde, εδώ και λίγο καιρό έχει αναδειχθεί ένας νέος κλάδος στο πεδίο ανάλυσης της κοινής γνώμης, η ανάλυση συναισθημάτων. Ουσιαστικά, πρόκειται για τη συγκέντρωση των εκατοντάδων χιλιάδων δεδομένων από το Διαδίκτυο προκειμένου να αναλυθούν οι διαθέσεις των χρηστών που σχολιάζουν ένα γεγονός παράλληλα με την εκδήλωσή του. 

«Ναυαρχίδα» στην προεκλογική μάχη του Διαδικτύου είναι το Facebook, το οποίο από ιστοσελίδα κοινωνικής δικτύωσης έχει μετατραπεί σε μοχλό πολιτικής κινητοποίησης. Εργατικοί, Συντηρητικοί και Φιλελεύθεροι Δημοκράτες χρησιμοποιούν την ιστοσελίδα για να διοργανώσουν πολιτικές συγκεντρώσεις και να παροτρύνουν τους ψηφοφόρους τους να συμμετέχουν ενεργά στην προεκλογική εκστρατεία. Για παράδειγμα, οι Φιλελεύθεροι καλούν τους φίλους του κόμματος να οργανωθούν για να παρακολουθήσουν τα τρία ντιμπέιτ «στο σπίτι, στο δημαρχείο της πόλης σας, στην παμπ ή στο Διαδίκτυο». Οι Εργατικοί, από την πλευρά τους, καλούν τους δικούς τους οπαδούς να σημειώσουν σε ένα χάρτη στο Google τις συνταγμένες του σημείου μιας συγκέντρωσης και τον αριθμό των ψηφοφόρων που έχουν προσκαλέσει για να τους εξηγήσουν την ανάγκη που υπάρχει να κερδίσει το κόμμα τους. 


Ο Νικ Κλεγκ ήταν ο νικητής στην πρώτη βρετανική τηλεμαχία


ΚΑΙ ΟΙ ΤΡΕΙΣ ομολόγησαν πως ένιωθαν νευρικότητα πριν από την έναρξη της πρώτης τηλεμαχίας μεταξύ πολιτικών αρχηγών στην Ιστορία της Βρετανίας. Τελικά όμως τους πήρε μόλις 15 λεπτά για να «ζεσταθούν» και να αρχίσουν τις διακοπές, τις αντεγκλήσεις και τις ειρωνείες. Ο ηγέτης των Τόρις, Ντέιβιντ Κάμερον, επέκρινε την πολιτική της κυβέρνησης των Εργατικών στους τομείς της μετανάστευσης και της εγκληματικότητας. Αρχικά, ο Γκόρντον Μπράουν φάνηκε να υποχρεώνεται σε θέση άμυνας, σύντομα εντούτοις πέρασε στην αντεπίθεση λέγοντας μεταξύ άλλων στον Κάμερον πως δεν μπορεί να κάνει τις θέσεις του να δείχνουν ομορφότερες, αντίθετα με τις αφίσες του. Από την πλευρά του, ο ηγέτης των Φιλελεύθερων Δημοκρατών, ο Νικ Κλεγκ, κατηγορούσε ανά τακτά χρονικά διαστήματα τους άλλους δύο πως λένε πολλά και σκληρά αλλά κάνουν λίγα. 

Η δημοσκόπηση που διενεργήθηκε από το κανάλι ανέδειξε νικητή τον Νικ Κλεγκ πού ψηφίστηκε από τους μισούς τηλεθεατές (55%). Μπράουν και Κάμερον πήραν από 30%. Η δημοσκόπηση του Sky Νews, που θα οργανώσει τη δεύτερη τηλεμαχία, έδωσε στο πρώτο μισάωρο στους Κάμερον και Κλεγκ 36% έναντι 28% για τον Μπράουν. 


Λιγότερο εξοικειωμένοι με τις νέες τεχνολογίες


Η ΑΛΗΘΕΙΑ είναι ότι οι Βρετανοί είναι λιγότεροι εξοικειωμένοι από τους πιονιέρους στην άλλη όχθη του Ατλαντικού, όπως μαρτυρά μια σειρά από ευτράπελα. Ο υποψήφιος βουλευτής των Εργατικών Στιούαρτ ΜακΛίναν απομακρύνθηκε με συνοπτικές διαδικασίες από τις τάξεις του κόμματος όταν διαπιστώθηκε ότι στον λογαριασμό του στο Τwitter στόλιζε με διάφορα κοσμητικά επίθετα τους ηγέτες των αντίπαλων κομμάτων. Στο πλαίσιο εκδήλωσης στην οποία συμμετείχαν οικονομολόγοι και επιχειρηματίες, ζητήθηκε από τον Γκόρντον Μπράουν να απαντήσει σε ερωτήσεις που θα έθεταν στο Τwitter οι χρήστες του Διαδικτύου. Οπως διαπίστωσαν τελικά οι παριστάμενοι δημοσιογράφοι, ο ηγέτης των Εργατικών βρήκε τον χρόνο να απαντήσει μόνο σε μία ερώτηση. Εξίσου άδοξα κατέληξε η προσπάθεια των Συντηρητικών να ανοίξουν μια ιστοσελίδα άμεσου σχολιασμού του προϋπολογισμού για το 2010. Σε μια επίδειξη πνεύματος δημόσιας διαβούλευσης, υποτίθεται ότι θα χρησιμοποιούσαν τα σχόλια για να επεξεργαστούν το οικονομικό τους πρόγραμμα, αλλά τα σχόλια των πολιτών δεν εμφανίστηκαν ποτέ.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Γράψτε ελεύθερα την άποψή σας!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...